Τρίτη 10 Οκτωβρίου 2017

ΥΠΟ ΚΑΤΑΛΗΨΗ ΤΟ ΕΠΑΛ ΚΟΝΙΣΤΡΩΝ


Σύμφωνα με τον νόμο για το νέο εκπαιδευτικό σύστημα (νόμος 4186/2013, Κεφ. Β, άρθρα 5-15), ο στόχος του νέου Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑ.Λ.) είναι η ολοκληρωμένη τεχνική εκπαίδευση των μαθητών που θα τους επιτρέψει την πρόσβαση στην αγορά εργασίας

Η αναλογία μαθητών που φοιτούν στην τεχνική εκπαίδευση σε χώρες του εξωτερικού (όπου βέβαια η τεχνική εκπαίδευση δεν παρουσιάζει τις αδυναμίες και τις ελλείψεις που παρατηρούνται στην Ελλάδα) και όσων φοιτούν στη γενική εκπαίδευση είναι 70-30 σε αντίθεση με τα ελληνικά δεδομένα όπου η φοίτηση στα ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ συγκεντρώνει μόλις ένα 20% και στα ΓΕΛ το 80%.
Αντί να ενθαρρύνεται η φοίτηση στα ΕΠΑΛ αντιθέτως δημιουργούνται ποικίλα προβλήματα ώστε να δυσχεραίνεται η πρόσβαση των μαθητών σε αυτά και να κατευθύνονται στα ΓΕΛ αλλά και την ιδιωτική εκπαίδευση με διάφορους τρόπους.
Τα ΕΠΑΛ στα πλαίσια του υπάρχοντος στενού δημοσιονομικού περιβάλλοντος που βρίσκεται η χώρα μας θα μπορούσαν να διαδραματίσουν ουσιαστικό ρόλο ειδικότερα στους τομείς αγροτικών, κτηνοτροφικών ειδικοτήτων και περιβάλλοντος με σκοπό την ενίσχυση της πρωτογενούς παραγωγής, αξιοποιώντας τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της περιοχής με πολλαπλασιαστικά οφέλη για την τοπική κοινωνία όπως:
  • αύξηση της απασχόλησης,
  • δημιουργία νέων θέσεων εργασίας,
  • βελτίωση της ποιότητας και ποσότητας των αγροτικών προϊόντων,
  • προσανατολισμό των νέων στον πρωτογενή τομέα της οικονομίας που είναι ο μοναδικός που πρέπει να αναπτυχθεί για την βελτίωση των οικονομικών της χώρας.

Ιδιαίτερα σημαντικό είναι οι ειδικότητες που αφορούν την αγροτική ανάπτυξη οφείλουν να στηριχθούν στις αγροτικές περιοχές και να διασυνδεθούν με την τοπική παραγωγή, ώστε αυτή να στελεχωθεί με εξειδικευμένα στελέχη, συμβάλλοντας και έμεσα στην κοινωνική συνοχή.
Αντί όλων αυτών, επιλέγεται η εξοικονόμηση πόρων κλείνοντας και συγχωνεύοντας μονάδες με την έννοια της μονόπλευρης θεώρησης εξοικονόμησης κάποιων κονδυλίων από λειτουργικές δαπάνες, ενώ θα μπορούσε η εκπαίδευση στα ΕΠΑΛ να γίνει πολλαπλάσια ανταποδοτική.
Η υποβάθμιση του ΕΠΑΛ στην περιοχή Κονιστρών αναδεικνύει ένα σημαντικό ζήτημα πολιτικής που εκφράζεται με πολλούς τρόπους και από διάφορες πλευρές :
1. Η μεγάλη απόσταση από το πλησιέστερο ΕΠΑΛ προς το οποίο πρόκειται να γίνει η συγχώνευση είναι 30 χλμ η ακριβέστερα 40΄, σε ένα άσχημο οδικό δίκτυο. Με αυτό τον τρόπο οι μαθητές προτιμούν την φοίτηση στα ΓΕΛ που είναι κοντά στον τόπο κατοικίας τους, οδηγώντας τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση χωρίς πολλές προοπτικές απασχόλησης.
2. Δεν τους εκχωρείται ο αναγκαίος εξοπλισμός για την εκπαίδευση, με ευθύνη της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης γεγονός που οδηγεί στην απαξίωση τους.
3. Ο τρόπος εγγραφής των μαθητών στα ΕΠΑΛ γίνεται γραφειοκρατικός και πολύπλοκος.
4. Καταργούνται τμήματα των ΕΠΑΛ που συμπτωματικά ενδιαφέρουν τον ιδιωτικό τομέα (πληροφορικής, ηλεκτρολογίας), με τελικό ωφελούμενο την ιδιωτική εκπαίδευση.
5. Καταργούνται τμήματα όπου οι μαθητές βρίσκονται στην Γ΄ τάξη και καλούνται να φοιτήσουν στο πλησιέστερο όχι όμως σχετικό με αυτό που έχουν φοιτήσει (π.χ. το γεωπονικό τμήμα τεχνολογίας τροφίμων Κονιστρών καλείται να φοιτήσει στην Γ΄τάξη του Γεωπονικού τμήματος φυτικής παραγωγής του Αλιβερίου???.
Είναι απαραίτητο το υπουργείο παιδείας να αναλάβει πρωτοβουλίες ώστε να διευκολύνει την πρόσβαση στα ΕΠΑΛ αλλά και να κατευθύνει τους υπεύθυνους της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ώστε να διαχειριστούν με μεγαλύτερη σοβαρότητα και υπευθυνότητα τα θέματα της τεχνολογικής εκπαίδευσης, καθώς επίσης μέσω της υπεύθυνης ενημέρωσης να δημιουργήσει τις προυποθέσεις ώστε τα ΕΠΑΛ να γίνουν περισσότερο ελκυστικά για τους μαθητές και όχι να δημιουργεί εμπόδια στην πρόσβαση σε αυτά.
Να γίνει κατανοητό ότι τα ΕΠΑΛ  μπορούν διαδραματίσουν τον δικό τους ρόλο  στην παραγωγική ανασυγκρότηση για την οποία πολύς λόγος γίνεται τελευταία.
ΚΑΠΟΙΟΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΑΚΟΜΑ ΤΙΠΟΤΑ !!!




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Air pollution